2009-01-17

Byggfeber!

I måndags hände det äntligen.. Huset har kommit!!
Glad i hågen så for jag till tomten kl 06.30 för att se till att baracken var varm åt gubbarna eftersom att det stod i våra papper att 07.00 så ska den vara varm å klar första byggdagen.. döm min förvåning när jag ser att det redan är full fart´och första modulen redan höll på å sättas på plats! Nåja efter att den första förvåningen lagt sig så var det bara att sätta igång och hjälpa till. Frugan hade ju utrustat mig med stränga order om att fotografera byggandet så det blev lite av å kasta iväg ett foto efter arbetets gång.. foton kommer så fort vi hinner med att ladda ner dom från kameran. Det är kul att vara med å få se sitt hus byggas mitt framför ögonen på en. Fort som ögat gick det för snickarna och vid lunch så började dom resa takstolarna! efter det så vart det en massa släpande på byggrejjer som skulle fördelasa ut i dom olika rummen fönsterna som skulle installeras på övervåningen vägde 7 ton och fingrar och armar värkte efter att pappa "tack så mycket för hjälpen pappa!" och jag hade installerat dom. Dessvärre så fick jag veta mot dagens slut att inget mer skulle hända på vårat hus föränns om 2 veckor i och med att det är delad byggtid på husen och grannens hus skulle färdigställas innan dom kunde fortsätta på vårat. så nu sitter man här och känner att man inget hellre vill än å slita upp en hammare och fara iväg å spika själv i huset. Men det är nog bäst att lämna byggandet åt proffsen. ett riktigt skönt gäng från pite/skellefteå hållet var det som kommer jobba med huset och det var en trevlig stämning under hela dagen. mycket skratt trots vissa missöden med skallar som gick in i takstolar och brädor som flög och såg till att näsor började blöda..

nåväl.. det är hiskeligt spännande tider som man är med om just nu och förhoppningsvis så går dom här 2 veckorna fort även fast det känns som att tiden släpar sig fram just nu.. =)

// Anders

Inga kommentarer: