2009-01-01

Första dagen på det nya året....

När Edwin vaknade i morse trodde jag att jag varit på århundradets fest kvällen innan. Kände mig såååååå trött att det var som att vara riks bakis. Jag låg och halvsov i soffan medans han tittade på barnprogram och när Anders vaknade vid 8-tiden stöp jag i säng och sov till tio. Då först kände jag mig som människa igen men det komiska i det hela är att jag var nykter igår och gick och la mig tio över tolv, så någon anledning till denna enorma trötthet fanns ju inte. Måste vara kroppen som antagit försvarsläge och trott att jag skulle bli full och reagerat därefter.

Eftermiddagen har vi spenderat på nordpolen (äventyrsbad för alla er läsare som inte bor häruppe) det var jag, Anders, mamma och barnen som passade på att åka och bada nu när vi alla var lediga samtidigt. Tänka sig att det var Edwins första gång på badhus han är ju nästan två år man får ju skämmas som förälder, men till mitt försvar så är jag vattenrädd och tycker inte alls om att bada utan gör det enbart i syfte att inte få lika rädda barn. Men snacka om otur när jag väl bestämt mig för att bada så hade jag glömt baddräkten så jag fick sitta på sidan om och titta på. Barnen hade jätte roligt de ville aldrig sluta bada fast de var helt blåa och hackade tänder, så detta måste vi göra om igen. Tänkte fotografera premiärbadet men kom och tänka på att jag inte ville bli anklagad för att vara en snusk tant som gick omkring och fotograferade folk i bikini och baddräkt så det fick vara.

På kvällen fick jag och Linda ett impuls infall och for på bio vi såg den nya svenska filmen Allt Flyter mycket rolig film rekomenderar den varmt. Den handla om ett gäng grabbar i 40-års åldern som börjar med konstsim regisören är bland annat Måns Herngren så det är hans typ av humor. Vi skrattade nästan hela filmen igenom så nu har jag ont i käkarna och magmusklerna. Enda problemet vi hade var att vi hade beställt två stora drickor och en popcorn men stor dricka i min värld är inte 0.8liter så vi var ju extremt kissnödiga redan i mitten av filmen....

4 kommentarer:

Malin sa...

vi får göra det till en vana att bada varje lördag el söndag.... då kanske våra barn lär sig simma lite tidigare än oss;))

Manjana sa...

ja den var riktigt rolig. Men nästa gång får vi antïngen skippa drickan eller ta på oss vuxenblöjor :) hihi

Familjen Lundberg sa...

Det låter som en jätte bra ide, vi får börja planera in badtillfällen så lär de nog sig att simma ;)

Familjen Lundberg sa...

Ja nu för tiden så dricker jag efter filmen annars hänger man ju inte med i handlingen :))